Billboardy i plakaty

Korzystanie z plakatów reklamowych oraz billboardów pozwala marce zyskać powszechną rozpoznawalność i dotrzeć do wielu nowych klientów. Właśnie dlatego te narzędzia marketingowe od wielu lat cieszą się niesłabnącą popularnością. Są uznawane za jeden z najbardziej opłacalnych sposobów na reklamę, dlatego stanowią ważny element wielu kampanii marketingowych.

Wymiary billboardów wynoszą przeważnie 504x238 cm. Ich standaryzacja wynika z tego, że muszą pasować do powszechnie wykorzystywanych powierzchni reklamowych. Rozmiary plakatów są bardziej zróżnicowane i każdorazowo mogą być dostosowane do potrzeb konkretnych klientów.

Do ich produkcji wykorzystywany jest druk offsetowy lub cyfrowy. W przypadku billboardów wydruki wykonuje się na materiale blueback, który charakteryzuje się nieprzezroczystością zadruku, a także wodoodpornością i odpornością na niesprzyjające zjawiska atmosferyczne. W przypadku plakatów, wykorzystywany jest specjalny papier plakatowy, który posiada stosunkowo dużą gramaturę, jest przystosowany do druku w dużych rozdzielczościach i charakteryzuje się dobrymi właściwościami wchłaniania atramentu.